20/10/2022

Крок 2: визначення точки призначення

– Скажіть, будь ласка, куди мені звідси йти?

– А куди ти хочеш потрапити? – Відповів Кіт.

– Мені все одно … – сказала Аліса.

– Тоді все одно, куди і йти, – зауважив Кіт.

 Льюїс Керролл (Аліса в країні див)

 Насправді, якщо Ви учитель початкових класів, то Ваша точка призначення визначена ще 21 лютого 2018 р. і носить вона назву Державний стандарт початкової освіти. (І, відповідно, якщо предметник - 30 вересня 2020 - Державний стандарт базової середньої освіти). 

Як любила говорити моя вчителька математики, якщо рішення не є очевидним, починай вирішувати задачу з кінця. Отже: Державний стандарт визначає той перелік умінь і компетентностей, якими має володіти ваш учень на фініші. Навчання за базовою програмою МОН дало перелік сучасних дієвих методик, форм, інструментів та уміння працювати з цим усім. А от пошук потрібного саме нам шляху - так звана, "побудова дорожньої карти" лягає на плечі педагога. І, ось тут, ситуація складатиметься для кожного в залежності від того як Ви сприймаєте ситуацію: для одних - "не сказали як правильно"; для інших - "дали поле для творчих дій". І, цікаво, що ризик натрапити на "мілину" може бути для кожного з нас, якщо ми не усвідомлюємо: "Для чого мені на тому, чи іншому етапі потрібна та, чи інша дія (методика, засіб, інструмент ...)?"  "Яким має бути очікуваний результат?".

Отож, з пунктом призначення визначились і за логікою речей наступний крок - побудова дорожньої карти. Які інструменти і засоби будуть правильними? Який шлях ефективніший і приведе до успіху: короткий і важкий, чи, навпаки, довгий і легкий? Як бачимо питань не меншає, тому є сенс писати далі ...


 

Немає коментарів:

Дописати коментар